Компетентнісний підхід в освіті сьогодні набуває в світі дедалі більшого поширення.
Основою набуття компетентності є власна активна діяльність людини,
що зумовлює вибір прийомів, форм, засобів навчання. До них належать:
розв’язування практично орієнтованих завдань; аналіз життєвих ситуацій;
використання наочності; проведення експерименту ужиткового спрямування;
проведення учнівського дослідження; виконання проектів, розв’язування
проблемних завдань, застосування технології розвитку критичного мислення
тощо.
Організації навчання з фізики сприятиме використання
перевірених практикою лекційно-семінарської системи, причому не час від
часу, а досить регулярно, групової роботи, проблемного навчання,
дидактичних ігор, складання навчальних схем та опорних конспектів тощо. З
цією метою у методиці викладання і побудові уроків доцільно
активізувати інтерактивні методи, зокрема метод проектів, інформаційні
технології, проведення практикумів на основі статистичних матеріалів, а
також семінарів, конференцій, ділових ігор, що спрямовані на розвиток
аналітико-синтетичної діяльності учнів. Результати такої роботи бажано
оформлювати у вигляді есе, рекомендацій, систематизувати у картосхемах,
графіках, діаграмах, таблицях тощо. На уроках слід привчати учнів
користуватися індукцією, дедукцією, аналізом, синтезом, робити висновки й
узагальнення.
Для ефективного набуття компетентностей у процесі навчання фізики
вчитель звертається до активних методів навчання, зокрема
дослідницького. Дослідницький підхід використовується в усіх формах
навчальної роботи: лекціях, практичних і лабораторних заняттях, при
організації самостійних робіт, при роботі над учнівськими проектами.
Немає коментарів:
Дописати коментар